TY - JOUR JF - iieshrm JO - VL - 14 IS - 53 PY - 2022 Y1 - 2022/9/01 TI - Designing a digital technology model on the environment and strategic marketing capabilities of Hamedan Petroleum Products Distribution Company TT - طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت‌ های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآورده های نفتی همدان N2 - هدف اصلی پژوهش، طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت ‏های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان است. از روش پژوهش کیفی داده‌بنیاد و مدل پارادایمی برای توسعه مدل تحقیق مذکور بهره گرفته ‌شد. جامعۀ آماری این پژوهش چهارده نفر از خبرگان در شرکت­ پخش فرآورده­ های نفتی همدان بوده‌اند. روش نمونه ‏گیری هدفمند و روش جمع­ آوری اطلاعات مصاحبه­ های نیمه‌ساختاریافته است. پژوهشگر در گام اول (کدگذاری باز)، مؤلفه‌ها بر پایۀ داده‌های به‌دست‌آمده را از مصاحبه ­های عمیق و پردازش و مقوله‌بندی آن‏ها به دست آورده است. این مقولات شامل محیط استراتژیک بازاریابی دیجیتال، قابلیت استراتژیک بازاریابی و رشد شرکت و در گام دوم (کدگذاری محوری) برای طراحی و نهادینه‌سازی مدل تکنولوژی دیجیتال، کدگذاری محوری بر اساس مدل پارادایم انجام گرفته است. عوامل مؤثر و مهم در مدل شناسایی شدند و در نهایت، برای بسط و گسترش نظریۀ تکنولوژی دیجیتال مدل کلی ارائه شد که نوآوری این پژوهش است. SP - 39 EP - 54 AU - Karimi, Mousa AU - Sanavifard, Rasoul AU - Hamidizadeh, Ali AD - Assistant Professor, Islamic Azad University, Qom Branch, Department of Business Management, Qom, Iran KW - Productivity KW - digital technology KW - marketing capability KW - strategic marketing environment. UR - http://iieshrm.ir/article-1-1391-fa.html ER -