:: سال 6، شماره 24 - ( 6-1394 ) ::
جلد 6 شماره 24 صفحات 54-31 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اولویت‌ها و عوامل مؤثر بر مشارکت مدیران شرکت ملی نفت ایران در آموزش‌ها
امین حبیبی راد 1، کامران فیضی2 ، علی رضائیان3 ، سید حسن فکوریان4 ، عسکر عزیزی2
1- دانشگاه علامه طباطبایی ، ahabibirad@yahoo.com
2- دانشگاه علامه طباطبایی
3- دانشگاه شهید بهشتی
4- دانشگاه صنعتی امیر کبیر
چکیده:   (3211 مشاهده)

2  هدف این تحقیق، بررسی دلایل عدم مشارکت فعال مدیران در دوره‌های آموزشی است تا در آموزش‌های آتی موانع مذکور برطرف شده و بستر لازم برای تجهیز نیروی انسانی به دانش و مهارت‌های موردنیاز محیط امروز کسب و کار فراهم گردد. اطلاعات لازم از طریق تحلیل محتوای اسناد مشتمل بر نظرات مدیران نسبت به دوره‌های آموزشی شرکت و سپس پرسشنامه طراحی شده بر همین مبنا در سطح شرکت ملی نفت ایران گردآوری گردید. در این تحقیق 380 نفر از مدیران شرکت مشارکت داشتند. یافته‌های تحقیق بیانگر آن است که خواسته‌های مدیران به حوزه کاری، رشته تحصیلی و سابقه کاری آنان ارتباط دارد. با این وجود، دوره‌های آموزشی برگزارشده در نیمه اول روز در حد چند ساعت یا بصورت کوتاه‌مدت، خارج از محل کار، با استفاده از روش‌های کارگاهی یا ترکیبی از روش‌های آموزشی برای مدیران اولویت بیشتری دارد. در این تحقیق مدیران نظرات خود را نسبت به موضوعات آموزشی مورد نیاز و راهکارهای بهبود آموزش‌ها نیز ارائه نمودند.

واژه‌های کلیدی: نیازهای آموزشی، مدیران موانع آموزش، اولویت‌های آموزش، شرکت ملی نفت ایران
متن کامل [PDF 2133 kb]   (835 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1392/8/13 | پذیرش: 1394/6/23 | انتشار: 1396/2/9


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 6، شماره 24 - ( 6-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها