طراحی مدل مطلوب مدیریت روابط عمومی وزارت نفت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی
|
حسین فهیمی تبار1 ، سید رضا نقیب السادات2، بی بی سادات میراسماعیلی3 ، حمیدرضا حسینی دانا3 ، افشین محمدی4 |
1- دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران 2- استاد گروه علوم ارتباطات، دانشکده علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، naghibulsadat@yahoo.com 3- استادیار گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران. 4- استادیار گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران |
|
چکیده: (540 مشاهده) |
پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مطلوب مدیریت روابط عمومی در وزارت نفت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی انجام شد روش پژوهش از نوع آمیخته شامل دو مرحله کیفی و کمی است. در بخش کمی پژوهش 40 نفر از مدیران و متخصصان و کارشناسان حوزه روابط عمومی و اقتصاد وزارت نفت که دارای سوابق علمی و تخصصی مرتبط با موضوع پژوهش بودهاند، و بهصورت هدفمند و غیر احتمالی انتخاب گردیدهاند، دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه ساختارمند و با الگوی قیاسی و دربرداشتن 108 پرسش(گویه) در پیوستار 7 گزینهای استفنسون گردآوری و برای تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی کیو و نمره استاندارد Z با استفاده از نرم افزار کوانل انجام گردید. یافتههای پژوهش نشان داده سه گونه (تیپ) فکری تشکیلشده مشتمل بر گونه اول(مدیران) شامل 19 نفر، گونه دوم (کارشناسان گروه اول) شامل 11 نفر و گونه سوم (کارشناسان گروه دوم) شامل 10 نفر، بر روی 85 گویه از مجموع 108 گویه اجماع داشتهاند، که از این میان در 57 مورد در موافقت با گویهها و در 28 مورد در مخالفت با آنها اجماع داشتهاند، بهطوریکه درنهایت مدل مطلوب مدیریت روابط عمومی در وزارت نفت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارای 4 عنصر(مقوله) اقتصادی، مدیریتی، ساختاری و قانونی میباشد. بدین معنا که تفکر حاکم بر دیدگاه پاسخگویان، تفکری مدیریتی و اقتصادی با چارچوبی ساختاری و قانونی است |
|
واژههای کلیدی: مدیریت، روابط عمومی، اقتصاد مقاومتی |
|
متن کامل [PDF 795 kb]
(266 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1402/5/3 | پذیرش: 1402/7/4 | انتشار: 1402/9/30
|
|
|
|