بررسی وضعیت انتقال آموزش مدیران پروژه صنعت نفت با استفاده از مدل هالتون
|
زهره جبرئیلی 1، غلامرضا شمس مورکانی2 ، اباصلت خراسانی2 ، مجتبی رجببیگی3 |
1- فارغالتحصیل کارشناسی ارشد، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی ، zz.jebraeili71@gmail.com 2- دانشیار، دکترا، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی 3- دکترا، مدیریت دولتی، دانشیار موسسه مطالعات بینالمللی انرژی |
|
چکیده: (1319 مشاهده) |
چکیده
امروزه سازمانها دریافتهاند که آموزش بدون انتقال آن به محیط کار، اتلاف وقت و منابع است. با توجه به اهمیت انتقال آموزش برای کسبوکار و نیز نرخ بالای شکست در انتقال این دانش، نیاز به ایجاد راههای بهتر در مورد بهبود انتقال آموزش وجود دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت انتقال آموزش مدیران پروژه صنعت نفت بر اساس مدل هالتون میباشد. روش این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، از نوع کمی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 60 نفر از کلیه مدیران پروژه شرکت ملی نفت بودند که تعداد 52 نفر از آنها به روش تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه با پایایی 78/0 که روایی آن توسط خبرگان تایید شد، استفاده گردید. دادهها پس از جمعآوری با استفاده از نرمافزار spss تجزیهوتحلیل شدند که در آن از آزمون t تک نمونهای استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که انتقال آموزش ازلحاظ مؤلفههای عوامل ثانویه، توانائی و انگیزشی مدیران پروژه صنعت نفت در وضعیت مطلوبی قرار دارند اما عوامل محیطی در وضعیت نامطلوب قرار دارند. |
|
واژههای کلیدی: آموزش، انتقال آموزش، مدل هالتون، مدیران پروژه صنعت نفت. |
|
متن کامل [PDF 564 kb]
(945 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1399/12/19 | پذیرش: 1400/3/18 | انتشار: 1400/6/31
|
|
|
|