:: سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) ::
جلد 13 شماره 49 صفحات 90-69 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت انتقال آموزش مدیران پروژه صنعت نفت با استفاده از مدل هالتون
زهره جبرئیلی 1، غلامرضا شمس مورکانی2 ، اباصلت خراسانی2 ، مجتبی رجب‌بیگی3
1- فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی ، zz.jebraeili71@gmail.com
2- دانشیار، دکترا، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
3- دکترا، مدیریت دولتی، دانشیار موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی
چکیده:   (1319 مشاهده)
چکیده
امروزه سازمان‌ها دریافته‌اند که آموزش بدون انتقال آن به محیط کار، اتلاف وقت و منابع است. با توجه به اهمیت انتقال آموزش برای کسب‌وکار و نیز نرخ بالای شکست در انتقال این دانش، نیاز به ایجاد راه­های بهتر در مورد بهبود انتقال آموزش وجود دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت انتقال آموزش مدیران پروژه صنعت نفت بر اساس مدل هالتون می­باشد. روش این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، از نوع کمی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش  شامل 60 نفر از کلیه مدیران پروژه شرکت ملی نفت بودند  که تعداد 52 نفر از آن­ها به روش تصادفی ساده به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده­ها، از پرسشنامه با پایایی 78/0 که روایی آن توسط خبرگان تایید شد، استفاده گردید. داده‌ها پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه‌وتحلیل شدند که در آن از آزمون t تک نمونه­ای استفاده شده است. یافته­های پژوهش نشان داد که انتقال آموزش ازلحاظ مؤلفه‌های عوامل ثانویه، توانائی و انگیزشی مدیران پروژه صنعت نفت در وضعیت مطلوبی قرار دارند اما عوامل محیطی در وضعیت نامطلوب قرار دارند.
واژه‌های کلیدی: آموزش، انتقال آموزش، مدل هالتون، مدیران پروژه صنعت نفت.
متن کامل [PDF 564 kb]   (945 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/12/19 | پذیرش: 1400/3/18 | انتشار: 1400/6/31


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها