:: سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) ::
جلد 12 شماره 48 صفحات 71-56 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگویی از استراتژی‌های رسانه‌ای در توسعه منابع انسانی سازمان‌های نفتی با استفاده از نظریه داده بنیاد
سید شهرام الدین توکلی 1، ابوالفضل دانایی2 ، محمودرضا نجف زاده شهری3
1- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان ، sh.tavakoli@stu.semnaniau.ac.ir
2- استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان
3- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان
چکیده:   (1150 مشاهده)
توسعه اقتصادی جوامع وابسته به سرمایه، دولت و منابع انسانی  می‌باشد، تحقیقات نشان داده است نقش منابع انسانی در توسعه انسانی بسیار اهمیت دارد اما عوامل متعددی مانند رسانه که رسالت آگاهی بخشی دارند می‌توانند بر آن مؤثر باشد، توسعه انسانی با استفاده از رسانه نیازمند به راهبرد است ولی در کشور ما خلاً تحقیقات در این زمینه مشاهده می‌شود، ازاین‌رو در این پژوهش، پژوهشگران اقدام به ارائه الگویی برای توسعه انسانی با استفاده از رسانه‌ها نمودند، در این راستا با استفاده از نظریه داده بنیاد و مصاحبه با مدیران فعال در این زمینه مدلی مبتنی بر رویکرد اشتراوس و کوربین ارائه شد. روش پژوهش حاضر داده بنیاد بوده است. نحوه گردآوری اطلاعات  مصاحبه با 12 نفر از خبرگان صنعت نفت و رسانه، بوده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که برای توسعه منابع انسانی سازمان‌های نفتی  باید راهبردهای منبع یابی، عاطفی و بهبود مستمر را ، استفاده نمود.
واژه‌های کلیدی: توسعه منابع انسانی، مدیریت رسانه، نظریه داده بنیاد، سازمان‌های نفتی، استراتژی
متن کامل [PDF 480 kb]   (1075 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/11/11 | پذیرش: 1400/3/9 | انتشار: 1400/3/31


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها