@ARTICLE{Rajabbeigi, author = {Rajabbeigi, Mojtaba and Gelard, Parvaneh and Abtahinezhad, Seyed Ali and }, title = {Conceptual Model of Knowledge Management from the Perspective of Human Resources in Educational-Research Institutions}, volume = {10}, number = {40}, abstract ={این مقاله به طراحی مدل مفهومی مدیریت دانش از دیدگاه منابع انسانی شاغل در موسسات آموزشی - تحقیقاتی می­پردازد. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود و جامعه آماری پژوهش شامل156 نفراز کارشناسان و مدیران یک موسسه تحقیقاتی -آموزشی بود که به روش تصادفی ساده و از طریق پرسشنامه محقق ساخته مورد پرسش قرار گرفتند. یافته­های پژوهش بیانگر آن است که عوامل پنج گانه دانش آشکار و ضمنی، فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش، زیر ساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات، آموزش کارکنان و ساختار رسمی سازمان در فرآیند مدیریت دانش سازمانی تاثیر دارند. رگرسیون چند متغیری همزمان، نشان داد که از دیدگاه منابع انسانی از بین عوامل پنج گانه موثر بر مدیریت دانش، دو عامل دارا بودن دانش آشکار وضمنی و فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش، پیش بینی کننده مدیریت دانش سازمانی در موسسه هستند . }, URL = {http://iieshrm.ir/article-1-723-fa.html}, eprint = {http://iieshrm.ir/article-1-723-fa.pdf}, journal = {Strategic studies in the oil and energy industry}, doi = {}, year = {2019} }