[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations432371
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 46 - ( 12-1399 ) ::
جلد 12 شماره 46 صفحات 106-89 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی پیشایندها و پیامدهای غرورِ سازمانی؛ مورد مطالعه شرکت ملی نفت ایران
سید مصطفی سیدپور1 ، علی صفری 2، علی نصراصفهانی3
1- دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد،دانشگاه اصفهان
2- دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد،دانشگاه اصفهان ، a.safari@ase.ui.ac.ir
3- دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد،دانشگاه اصفهان
چکیده:   (1993 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر طراحی و آزمون پیشایندها و پیامدهای غرور سازمانی در شرکت ملی نفت ایران بوده و با روش ترکیبی انجام شده است. در بخش کیفی با 19 نفر مصاحبه شد که پس از تحلیل داده‌ها، الگوی مورد نظر تدوین گردید. در مرحله آزمون کمی مدل پژوهش، پرسشنامه ای محقق ساخته طراحی و در بین381 نفر اعضای نمونه که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شده بودند، توزیع شد. پس از اطمینان از پایایی و روایی سؤالات، برازش داده‌ها با روش مدل‌سازی معادلات‌ ساختاری انجام گرفت. در نهایت مشخص شد که انگیزش درونی، تصویر سازمانی، تاریخچه موفقیت‌آمیز سازمان و مهم بودن خروجی سازمان، پیشایندهای غرورسازمانی است و پیامدهای غرور سازمانی عبارتند از: ماندگاری درسازمان، هویت سازمانی ‌و رفتارهای شهروندی‌ سازمانی. همچنین، مشخص شد که دیدگاه مثبت فراسازمانی و تعصب کارمندان و خانواده‌های آنان نسبت به سازمان در رابطۀ بین غرور سازمانی و پیامدهای آن نقش میانجی دارد.
واژه‌های کلیدی: غرور سازمانی، پیشایندها، پیامدها، شرکت ملی نفت ایران.
متن کامل [PDF 628 kb]   (1000 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1399/1/16 | انتشار: 1399/12/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyedpour S M, Safari A, Nasr Esfahani A. Investigating the Antecedents and Consequences of Organizational Pride; Case of NIOC. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (46) :89-106
URL: http://iieshrm.ir/article-1-992-fa.html

سیدپور سید مصطفی، صفری علی، نصراصفهانی علی. بررسی پیشایندها و پیامدهای غرورِ سازمانی؛ مورد مطالعه شرکت ملی نفت ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1399; 12 (46) :89-106

URL: http://iieshrm.ir/article-1-992-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 46 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645