عوامل موثر بر پذیرش آموزش الکترونیکی در کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان
|
مریم بداخانیان1 ، حمیدرضا پیکری 2 |
1- دانشگاه آزاد اسلامی،، واحد اصفهان،خوراسگان 2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان،خوراسگان ، omid726@yahoo.com. |
|
چکیده: (2128 مشاهده) |
هدف این تحقیق تعیین تأثیر عوامل سازمانی ادراک شده(حمایت مدیریتی و حمایت سازمانی)، وابستگی وظیفهای و خودکارآمدی کامپیوتری بر قصد پذیرش آموزش الکترونیکی با نقش میانجی هنجار فردی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان بود. این پژوهش، از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه مطالعه کارمندان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت استان اصفهان را شامل میگردید که تعداد آنها 250 نفر بود. تعداد 165 نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری در دسترس تعیین شد و پرسشنامه بومیسازی شده توزیع شد. در نهایت، تعداد150 پرسشنامه جمعآوری گردید. پس از تأیید روایی و پایایی، از نرمافزار SPSS وSmartPLS برای تحلیل آماری استفاده گردید. یافتهها نشان داد که عوامل سازمانی ادراکشده و وابستگی وظیفهای بر قصد پذیرش آموزش الکترونیکی با نقش میانجی هنجار فردی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان تأثیر دارد ولی نقش واسطهایِ هنجار فردی در مورد رابطه دو متغیر خودکارآمدی کامپیوتری و قصد پذیرش آموزش الکترونیکی تأیید نشد.
|
|
واژههای کلیدی: آموزش الکترونیک، وابستگی وظیفهای، حمایت سازمانی، خودکارآمدی، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان |
|
متن کامل [PDF 461 kb]
(656 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1397/1/3 | پذیرش: 1398/5/12 | انتشار: 1398/10/24
|
|
|
|