1- دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشگاه فردوسی مشهد ، a-shirazi@um.ac.ir
چکیده: (1999 مشاهده)
این تحقیق با هدف کشف ابعاد جوّ عاطفی سازمان در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران انجام پذیرفت. جامعه آماری تحقیق دربرگیرنده کلیه کارکنان این شرکت در منطقه خراسان رضوی است که 19 نفر از آنان با استفاده از نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری و کفایت نمونهگیری، مورد مصاحبه قرار گرفتند. جمعآوری دادهها از طریق مصاحبههای عمیق نیمهساختاریافته انجام شد و تحلیل آنها با استفاده از تحلیل محتوای کیفی قراردادی صورت گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که ابعاد جوّ عاطفی سازمان را میتوان در قالب هشت بُعد اصلی شامل جوّ امید سازمانی، جوّ اعتماد سازمانی، جوّ ترس سازمانی، جوّ خشم سازمانی، جوّ عشق سازمانی، جوّ تعجب سازمانی، جوّ شادی سازمانی، و جوّ امنیت سازمانی دستهبندی نمود. درک این ابعاد زمینه مدیریت جوّ عاطفی سازمان در راستای اهداف سازمانی را فراهم میسازد.
Dehnavi M H, Shirazi A, Nazemi S, Rahimnia F. Discovering the Dimensions of Emotional Climate of Organization
in National Iranian Oil Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2020; 11 (42) :211-240 URL: http://iieshrm.ir/article-1-817-fa.html
دهنوی محمدحسین، شیرازی علی، ناظمی شمس الدین شمس الدین. کشف ابعاد جوّ عاطفی سازمان در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1398; 11 (42) :211-240