[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 36 - ( 6-1397 ) ::
جلد 9 شماره 36 صفحات 41-74 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل مدیریت بازنشستگی با رویکرد ترکیبی: (مورد مطالعه بانک رفاه کارگران)
لیلا پارسا ضیابری1، اکبر اعتباریان 2، مهربان هادی پیکانی1، افسانه زمانی مقدم3
1- دانشگاه آزاداسلامی واحد خوراسگان اصفهان
2- دانشگاه آزاداسلامی واحد خوراسگان اصفهان ، Etebarian@ymail.com
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
چکیده:   (39 مشاهده)
این پژوهش که با هدف تدوین مدل مدیریت بازنشستگی در بانک رفاه کارگران انجام گرفته است ، به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، ترکیبی از نوع اکتشافی به شمار می رود. در بخش کیفی به شیوه پدیدارشناسی و در بخش کمی به شیوه توصیفی-همبستگی انجام گرفته است. جامعه ی آماری تحقیق در بخش کیفی شامل کارکنان نزدیک به بازنشستگی (15 نفر) ، کارکنان حین بازنشستگی (8 نفر) و بازنشستگان (16 نفر) بود که در مجموع تعداد 39 نفر به عنوان نمونه و به شیوه گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع اطلاعات ، مورد مصاحبه قرار گرفتند. جامعه آماری تحقیق در بخش کمّی برای نزدیک به بازنشستگی، تعداد 115 نفر، حین بازنشستگی،30 نفر و بعد از بازنشستگی، 1175 نفر بود که حجم نمونه براساس نمونه گیری تصادفی برای هریک از سه گروه فوق به ترتیب برابر با 92، 28 و 285 نفر برآورد گردید. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه مستخرج از نتایج بخش کیفی بود. برای اعتبار داده ها در بخش کیفی از معیارهای اعتبارپذیری، انتقال پذیری، قابلیت اطمینان، تائیدپذیری و برای روایی پرسشنامه ها از روایی محتوایی- صوری و همچنین روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد که برای هر سه پرسشنامه بالای 0.8 محاسبه گردید که حاکی از پایایی خوب آنها می باشد.  به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش 7 مرحله ای کلایزی و در بخش کمی از آزمون های آماری تحلیل عاملی، میانگین و واریانس، آزمون بار مقطعی و آزمون کیفیت مدل استفاده گردید. در نهایت، ابعاد و مولفه‌های مدل برای هر سه مرحله نزدیک به بازنشستگی (شامل : نگرانی ها، امیدها، انتظارات)، در حین بازنشستگی(نگرانی ها، نیازها و انگیزه ها، انتظارات) و برای بعد از بازنشستگی(چالش ها، انتظارات، راهبردهای شخصی)شناسایی و ابعاد و مولفه های آن در بخش کمی تایید گردید.
واژه‌های کلیدی: بازنشستگی –حین بازنشستگی - نزدیک به بازنشستگی- پدیدارشناسی – مدل کلایزی
متن کامل [PDF 941 kb]   (6 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۸/۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parsa Ziabari L, Etebarian A, Hadi Peykani M, Zamani Moghadam A. The Formulation of Retirement Management Model (Case:Refah Kargaran Bank) . Human Resource Management in Oil Industry. 2018; 9 (36) :41-74
URL: http://iieshrm.ir/article-1-394-fa.html

پارسا ضیابری لیلا، اعتباریان اکبر، هادی پیکانی مهربان، زمانی مقدم افسانه. تدوین مدل مدیریت بازنشستگی با رویکرد ترکیبی: (مورد مطالعه بانک رفاه کارگران). مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 1397; 9 (36) :41-74

URL: http://iieshrm.ir/article-1-394-fa.html



دوره 9، شماره 36 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت Human Resource Management in The Oil Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781