|
بررسی راهبردهای موفقیت در بازاریابی تداوم کسبوکار در صنعت گاز: رویکرد کیفی و کمی
|
مهدی یوسفی1 ، فرشته لطفی زاده2 ، حمید سعیدی3 ، محمدحسن بهزادی4  |
1- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی، 2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، زنجان، ایران، ، Lotfizadeh1981@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. 4- دانشیار گروه آمار، دانشکده علوم و فناوریهای همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران، |
|
|
چکیده: (566 مشاهده) |
پژوهش حاضر به طراحی مدل بازاریابی تداوم کسبوکار در صنعت گاز در شرایط عدم قطعیت پرداخته و به روشهای توسعهای و کاربردی انجام شده است. این مطالعه شامل دو مرحله کیفی و کمی است. در مرحله کیفی، با 17 خبره در حوزه انرژی مصاحبه شد و در مرحله کمی، مدل اولیه با استفاده از پرسشنامه و مدلسازی معادلات ساختاری تأیید گردید. حجم نمونه شامل 384 کارشناس صنعت گاز بود. یافتهها نشان دادند که در شرایط علی، الزامات محیط کسبوکار، الزامهای زیستمحیطی، عدم تناسب قوانین و ریسکهای استخراج تأثیرگذار هستند. در شرایط مداخلهگر، توانایی تأمین زیرساختها و موانع ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت، سه راهبرد کلیدی شامل توسعه تعاملات بینالمللی، تکیه بر تواناییهای داخلی و بهبود حکمرانی شناسایی و پیامدهای آنها در مقابل عدم قطعیت، مانند توسعه اقتصادی و گسترش فناوریها بررسی شدند.
|
|
| واژههای کلیدی: بازاریابی، تداوم کسبوکار، شرایط عدم قطعیت، صنعت گاز. |
|
|
متن کامل [PDF 791 kb]
(208 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1403/8/2 | پذیرش: 1403/10/3 | انتشار: 1404/7/10
|
|
|
|
|
|