:: سال 17، شماره 66 - ( 7-1404 ) ::
جلد 17 شماره 66 صفحات 202-185 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی راهبردهای موفقیت در بازاریابی تداوم کسب‌وکار در صنعت گاز: رویکرد کیفی و کمی
مهدی یوسفی1 ، فرشته لطفی ‌زاده2 ، حمید سعیدی3 ، محمدحسن بهزادی4
1- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی،
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، زنجان، ایران، ، Lotfizadeh1981@gmail.com
3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
4- دانشیار گروه آمار، دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران،
چکیده:   (566 مشاهده)
پژوهش حاضر به طراحی مدل بازاریابی تداوم کسب‌وکار در صنعت گاز در شرایط عدم قطعیت پرداخته و به روش‌های توسعه‌ای و کاربردی انجام شده است. این مطالعه شامل دو مرحله کیفی و کمی است. در مرحله کیفی، با 17 خبره در حوزه انرژی مصاحبه شد و در مرحله کمی، مدل اولیه با استفاده از پرسشنامه و مدل‌سازی معادلات ساختاری تأیید گردید. حجم نمونه شامل 384 کارشناس صنعت گاز بود. یافته‌ها نشان دادند که در شرایط علی، الزامات محیط کسب‌وکار، الزام‌های زیست‌محیطی، عدم تناسب قوانین و ریسک‌های استخراج تأثیرگذار هستند. در شرایط مداخله‌گر، توانایی تأمین زیرساخت‌ها و موانع ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت، سه راهبرد کلیدی شامل توسعه تعاملات بین‌المللی، تکیه بر توانایی‌های داخلی و بهبود حکمرانی شناسایی و پیامدهای آن‌ها در مقابل عدم قطعیت، مانند توسعه اقتصادی و گسترش فناوری‌ها بررسی شدند.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی، تداوم کسب‌وکار، شرایط عدم قطعیت، صنعت گاز.
متن کامل [PDF 791 kb]   (208 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1403/8/2 | پذیرش: 1403/10/3 | انتشار: 1404/7/10


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 17، شماره 66 - ( 7-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها