:: سال 14، شماره 54 - ( 9-1401 ) ::
جلد 14 شماره 54 صفحات 176-157 برگشت به فهرست نسخه ها
بازطراحی الگوی یادگیری و توسعۀ 70:20:10 در شرکت ملّی صنایع پتروشیمی: پژوهش تکوینی
علی نجفی 1، حمید رحیمیان2 ، عباس عباس‌پور3 ، مرتضی طاهری4
1- دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تهران، ایران ، najafiali1359@gmail.com
2- دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
3- استاد مدیریت آموزشی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
4- دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده:   (1081 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بازطراحی الگوی 70:20:10 در شرکت ملّی صنایع پتروشیمی است. علیرغم شواهدی دربارۀ اثربخشی و به‌کارگیری آن در شرکت‌های بین‌المللی، پژوهشی جهت شناسایی نقاط قوت، ضعف و اصلاحات یافت نشد. روش پژوهش، کیفی از نوع پژوهش تکوینی است؛ و داده‌ها با استفاده از مصاحبه و بررسی اسناد گردآوری شد؛ در آن 11 نفر (6 نفر متخصص آموزش سازمانی و 5 نفر از کارکنان از سایر مدیریت‌ها) در مرحله پیاده‌سازی و 12 نفر در مرحله اعتباریابی این الگو شرکت داشتند. یافته‌های حاصل از این بخش منجر به تدوین الگوی انطباقی شامل 5 نقش: کارآگاه عملکرد، معمار عملکرد، استاد خلق عملکرد، بازی‌پرداز عملکرد و پیگیر عملکرد و 22 زیر وظیفه از 31 زیر وظیفه اصلی الگو شد. درنهایت الگوی انطباقی، با حضور 12 نفر از خبرگان مورد اعتبارسنجی محتوایی و ساختاری قرار گرفت
واژه‌های کلیدی: الگوی 70:20:10، پژوهش تکوینی، یادگیری محیط کار، شرکت ملی صنایع پتروشیمی
متن کامل [PDF 1265 kb]   (601 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/11/1 | پذیرش: 1401/6/6 | انتشار: 1401/9/30


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 14، شماره 54 - ( 9-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها