1- دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، گروه مدیریت بازرگانی، قم، ایران 2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، گروه مدیریت بازرگانی، قم، ایران ، dr.sanavifard@gmail.com 3- استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده: (933 مشاهده)
هدف اصلی پژوهش، طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآوردههای نفتی همدان است. از روش پژوهش کیفی دادهبنیاد و مدل پارادایمی برای توسعه مدل تحقیق مذکور بهره گرفته شد. جامعۀ آماری این پژوهش چهارده نفر از خبرگان در شرکت پخش فرآورده های نفتی همدان بودهاند. روش نمونه گیری هدفمند و روش جمع آوری اطلاعات مصاحبه های نیمهساختاریافته است. پژوهشگر در گام اول (کدگذاری باز)، مؤلفهها بر پایۀ دادههای بهدستآمده را از مصاحبه های عمیق و پردازش و مقولهبندی آنها به دست آورده است. این مقولات شامل محیط استراتژیک بازاریابی دیجیتال، قابلیت استراتژیک بازاریابی و رشد شرکت و در گام دوم (کدگذاری محوری) برای طراحی و نهادینهسازی مدل تکنولوژی دیجیتال، کدگذاری محوری بر اساس مدل پارادایم انجام گرفته است. عوامل مؤثر و مهم در مدل شناسایی شدند و در نهایت، برای بسط و گسترش نظریۀ تکنولوژی دیجیتال مدل کلی ارائه شد که نوآوری این پژوهش است.
Karimi M, Sanavifard R, Hamidizadeh A. Designing a digital technology model on the environment and strategic marketing capabilities of Hamedan Petroleum Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2022; 14 (53) :39-54 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1391-fa.html
کریمی موسی، ثانوی فرد رسول، حمیدی زاده علی. طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآورده های نفتی همدان. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1401; 14 (53) :39-54