:: سال 13، شماره 50 - ( 9-1400 ) ::
جلد 13 شماره 50 صفحات 192-173 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل نیازسنجی آموزشی شرکت پالایش نفت آبادان با رویکرد تحقق استراتژی‌‌های سازمان
قاسم خواجه وندی1 ، سیدرضا سیدجوادین 2، مجتبی امیری3 ، کاوه‌ محمد سیروس4
1- دانشجوی دکتری، مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی، پردیس البرز دانشگاه تهران، مسئول آموزش تخصصی و عمومی، شرکت پالایش نفت آبادان، آبادان، ایران
2- دکتری، مدیریت گرایش نیروی انسانی و رفتار سازمانی، دانشگاه تربیت مدرس، استاد، منابع انسانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، rjavadin@ut.ac.ir
3- . دکتری، مدیریت گرایش رفتار سازمانی، دانشگاه تهران، استاد دانشیار، مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
4- دکتری، مهندسی صنایع و سیستم‌ها، گرایش مدیریت استراتژیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، استاد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
چکیده:   (1022 مشاهده)
هدف این تحقیق ارائۀ مدل نیازسنجی آموزشی شرکت پالایش نفت آبادان با رویکرد تحقق استراتژی­‌های سازمان صورت پذیرفته است‌‌. تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش آمیخته (کیفی و کمّی) است‌‌. جامعۀ مورد بررسی شامل خبرگان شرکت پالایش نفت آبادان است. با استفاده از نمونه‌­گیری هدفمند، پانل دلفی شامل 15 نفر تشکیل شد. سپس با طراحی ‌‌‌پرسش‌نامۀ دلفی باز و تأیید روایی و پایایی شش عامل اصلی در پایان دور دوم دلفی شناسایی شد. درنهایت، 33 شاخص با ضریب پایای مناسب مورد اجماع قرار گرفت‌‌. پس از اولویت‌­بندی، شش عامل اصلی شامل عوامل زیرساختی، محیطی، مدیریتی، رفتاری، ساختاری، عملکردی و 33 شاخص شناسایی شد. در ‌‌‌‌مرحلۀ کمّی با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر از مدیران ارشد بر اساس نمونه­‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند‌‌. سپس با استفاده از نرمافزار PLS مدل نیازسنجی آموزشی شرکت پالایش نفت آبادان با رویکرد تحقق استراتژی‌های سازمان استخراج شد.
واژه‌های کلیدی: نیازسنجی آموزشی، استراتژی‌های سازمان، شرکت پالایش نفت آبادان
متن کامل [PDF 1255 kb]   (661 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/9/12 | پذیرش: 1399/12/6 | انتشار: 1400/9/28


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 13، شماره 50 - ( 9-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها