:: سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) ::
جلد 12 شماره 48 صفحات 237-218 برگشت به فهرست نسخه ها
الگویی برای برند کارفرما بر اساس مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز
لیلا گریزان1 ، سید علی‌اکبر احمدی 2، وحید چناری3
1- دانشجوی دکترای مدیریت دولتی، گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی
2- استاد گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران. ، ahmadi4867@gmail.com
3- استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (1293 مشاهده)
هدف مقاله حاضر طراحی مدل برند کارفرما بر اساس مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی مناطق نفت­ خیز جنوب می­باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده­ ها، توصیفی­-اکتشافی از نوع آمیخته است. در این پژوهش از 15 نفر از کارشناسان و خبرگان شرکت ملی مناطق نفت­ خیز جنوب مصاحبه عمیق به ­عمل آمد. سپس با استفاده از روش سلسله‌مراتبی و به روش ساختاری-تفسیری، ارتباط و توالی ابعاد، شاخص‌ها و مؤلفه‌های برند کارفرما تعیین گردید. نتایج نشان داد که در مدل ارائه شده، شاخصه‌های کیفی در چهار سطح  قرار گرفته­ اند؛ در بالاترین سطح مدل (سطح چهارم) عوامل ذی‌نفعان، مشتریان، کارکنان، دولت، محیط زیست و بشر دوستانه قرار گرفته‌اند. این عوامل همانند سنگ زیربنایی مدل عمل می­ کنند که بر عامل مسئولیت اجتماعی تأثیر می­ گذارند. مدل ارائه شده از اعتبار قابل‌قبولی برخوردار بوده و می‌توان از آن با دقت بالایی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب استفاده کرد.
واژه‌های کلیدی: برند کارفرما، مسئولیت اجتماعی، مدل‌سازی ساختاری تفسیری، مناطق نفت‌خیز جنوب
متن کامل [PDF 715 kb]   (816 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/8/11 | پذیرش: 1399/10/7 | انتشار: 1400/3/31


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها