1- استاد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تربیت مدرس 2- استاد دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران 3- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران 4- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران ، azarfar@ut.ac.ir
چکیده: (1518 مشاهده)
از جمله روشهای مورد استفاده برای سنجش و ارزیابی کارکنان، استفاده از کانون ارزیابی است. کانونهای ارزیابی معمولاً از روایی مناسبی در سطح ابزار برخوردارند اما در سطح مدلِ جمعبندی دارای ضعفهایی هستند. این پژوهش به طراحی سیستمی فازی برای برآورد امتیاز نهایی کانونهای ارزیابی با بهرهگیری از مدلسازی ذهنیت خبرگان میپردازد. برای این منظور از دادههای کانون ارزیابی با ابعاد، هوش، شخصیت و شایستگی استفاده گردیده و در نهایت، مدلی برای ترکیب این سه دسته از مفاهیم ارائه شده است. سیستم طراحی شده، دارای سه دسته اعداد فازی ذوزنقهای و 27 قاعده است. به منظور اعتبارسنجی این مدل از دادههای 116 نفر از مدیران کشور و شبیهسازی مونتکارلو استفاده و مشخص شد شایستگی، هوش و شخصیت بهترتیب بیشترین اهمیت را در امتیاز نهایی کانون ارزیابی دارند.
Azar A, Sedjavadein S R, Safari H, Taghizade M, Azarfar A. Designing a Fuzzy Inference System to Estimate the Scores of Assessment Centers. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (47) :2-21 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1126-fa.html
آذر عادل، سیدجوادین سیدرضا، صفری حسین، تقیزاده یزدی محمدرضا، آذرفر امیر. طراحی سیستم استنتاج فازی به منظور برآورد امتیاز کانونهای ارزیابی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (47) :2-21