طراحی مدل محیط یادگیری سازمانی برای شرکت گاز استان البرز
|
نعمت اله شیرانی 1، بیژن عبدالهی2 ، سعید جعفری نیا3 ، حسین عباسیان4 |
1- دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران ، shirani.s.m@gmail.com 2- دانشیارگروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران 3- استادیار گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران 4- استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران |
|
چکیده: (1623 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل محیط یادگیری سازمانی شرکت گاز استان البرز بوده است. روش پژوهش، تئوری داده بنیاد است. ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانهای، مبانی نظری متغیر موردمطالعه و مؤلفههای آن، بررسی گردید. سپس داده های آن با استفاده از روش مشاهده مشارکتی، تکنیک مصاحبه نیمه ساختاریافته و تحلیل اسناد، جمعآوریشده و درنهایت با استفاده از تکنیک مثلث سازی ترکیبشدهاند. روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه گیری معیار- هدفمند است که با استفاده از شاخص اشباع نظری تعداد 10 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری حوزه های مرتبط دانشگاه و همچنین 15 نفر از صاحبنظران و مدیران شرکت گاز، بهعنوان نمونه ی پژوهش مورد مصاحبه قرار گرفتند. دیدگاه آنها نسبت به مدل محیط یادگیری سازمانی موردبررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش با استفاده از نظریه زمینه ای شامل مقولاتی همچون عوامل فردی، عوامل آموزشی، عوامل سازمانی، عوامل روانشناختی، عوامل محیطی، کاربردی کردن آموختهها و عوامل فرا سازمانی میباشند. |
|
واژههای کلیدی: محیط یادگیری سازمانی، عوامل فرا سازمانی، عوامل فردی، عوامل آموزشی، عوامل سازمانی، عوامل روانشناختی، عوامل محیطی، شرکت گاز استان البرز. |
|
متن کامل [PDF 417 kb]
(738 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1399/1/21 | پذیرش: 1399/3/11 | انتشار: 1400/3/31
|
|
|
|