:: سال 12، شماره 47 - ( 3-1400 ) ::
جلد 12 شماره 47 صفحات 91-76 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل محیط یادگیری سازمانی برای شرکت گاز استان البرز
نعمت اله شیرانی 1، بیژن عبدالهی2 ، سعید جعفری نیا3 ، حسین عباسیان4
1- دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران ، shirani.s.m@gmail.com
2- دانشیارگروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
3- استادیار گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
4- استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
چکیده:   (1623 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل محیط یادگیری سازمانی شرکت گاز استان البرز بوده است. روش پژوهش، تئوری داده بنیاد  است. ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانه­ای، مبانی نظری متغیر موردمطالعه و مؤلفه‌های آن، بررسی گردید. سپس داده­ های آن با استفاده از روش مشاهده مشارکتی، تکنیک مصاحبه نیمه ساختاریافته و تحلیل اسناد، جمع‌آوری‌شده و درنهایت با استفاده از تکنیک مثلث سازی ترکیب‌شده‌اند. روش نمونه­ گیری در این پژوهش، نمونه ­گیری معیار- هدفمند است که با استفاده از شاخص اشباع نظری تعداد 10 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری حوزه­ های مرتبط دانشگاه و همچنین 15 نفر از صاحب‌نظران و مدیران شرکت گاز، به‌عنوان نمونه­ ی پژوهش مورد مصاحبه قرار گرفتند. دیدگاه آن‌ها نسبت به مدل محیط یادگیری سازمانی موردبررسی قرار گرفت. یافته­ های  پژوهش با استفاده از نظریه زمینه ­ای شامل مقولاتی همچون عوامل فردی، عوامل آموزشی، عوامل سازمانی، عوامل روان‌شناختی، عوامل محیطی، کاربردی کردن آموخته‌ها و عوامل فرا سازمانی می­باشند.
واژه‌های کلیدی: محیط یادگیری سازمانی، عوامل فرا سازمانی، عوامل فردی، عوامل آموزشی، عوامل سازمانی، عوامل روان‌شناختی، عوامل محیطی، شرکت گاز استان البرز.
متن کامل [PDF 417 kb]   (738 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/1/21 | پذیرش: 1399/3/11 | انتشار: 1400/3/31


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 47 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها