[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations431371
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 46 - ( 12-1399 ) ::
جلد 12 شماره 46 صفحات 56-37 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی بهروزی سازمانی در شرکت ملی گاز ایران
حسن رنگریز1 ، اکبر حسن پور2 ، سعید جعفری نیا2 ، میرزاعلی صبوری نیا 3
1- دانشیار، گروه مدیریت منابع انسانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت،دانشگاه خوارزمی
2- استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت،دانشگاه خوارزمی
3- دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت،دانشگاه خوارزمی ، std_saboorynia@khu.ac.ir
چکیده:   (1877 مشاهده)
با توجه به این نکته که بهروزی سازمانی با اتخاذ رویکرد مثبت نگری بدنبال بهبود شادی و  عملکرد در محیط‌های کاری است، طراحی الگوی بهروزی سازمانی در شرکت ملی گاز ایران هدف این پژوهش قرار گرفت. این پژوهش ازلحاظ هدف، توسعه‌ای و کاربردی و از لحاظ ماهیت، از نوع تحقیقات کیفی-اکتشافی است. داده‌ها از طریق نمونه‌گیری گلوله برفی و مصاحبه نیمه عمیق ساختاریافته با  18 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت جمع‌آوری شدند و با استفاده از رویکرد تئوری داده بنیاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. فضیلت‌های حرفه‌ای، فضیلت‌های اجتماعی کار، و سرمایه روانشناختی افراد عوامل اصلی در شکل دادن بهروزی سازمانی کارکنان بودند. بهروزی سازمانی متشکل از سه لذت حرفه‌ای، رابطه‌ای، و انعکاسی است که با ایجاد مالکیت روانشناختی در کارکنان،  به همراه عوامل مداخله‌گر و زیرساختی، ایجادکننده پیامدهای انتقالی، توسعه‌ای و عملکردی است.
واژه‌های کلیدی: بهروزی سازمانی، بهروزی ذهنی، بهروزی کمال‌جو، تئوری داده بنیاد
متن کامل [PDF 398 kb]   (864 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1398/10/7 | پذیرش: 1399/2/23 | انتشار: 1399/12/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rangriz H, Hassanpour A, Jafarinia S, Sabouri Nia M A. Designing a model of organizational well-being in the National Iranian Gas Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (46) :37-56
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1059-fa.html

رنگریز حسن، حسن پور اکبر، جعفری نیا سعید، صبوری نیا میرزاعلی. طراحی الگوی بهروزی سازمانی در شرکت ملی گاز ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1399; 12 (46) :37-56

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1059-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 46 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645